Fakturering
Denne artikel er specielt lavet til nye og eksisterende virksomheder, der ønsker at organisere deres faktureringsproces. Vi har udarbejdet en liste over de mest almindelige måder at fakturere på, og vores anbefalinger kan bruges af alle typer virksomheder.
- Fakturering med faktureringsprogram
- Fakturering i Excel eller Word
- PDF faktura generator
- Traditionel fakturering på papir
-
Fakturering med faktureringsprogram
-
FORDELE:
- Hurtig at lave faktura og levere
- Nemt at organisere fakturaer, kunder og produkter
- Nem at administrere
- Miljøvenlig
-
ULEMPER:
- Det tager tid at oprette din konto i starten
-
PRIS:
- 75,00 kr. / måned
-
Fakturering i Excel eller Word
-
FORDELE:
- Let at komme i gang med
- Miljøvenlig
-
ULEMPER:
- Svær at vedligeholde og administrere
- Tidskrævende
-
PRIS:
- kræver Microsoft Office-abonnement eller -licens
Download en gratis fakturaskabelon, tilpas den og send den til dine kunder via e-mail.:
-
PDF faktura generator
-
FORDELE:
- PDF-fakturaer
- Nemt
-
ULEMPER:
- Tidskrævende
- Svær at vedligeholde og administrere
-
PRIS:
- gratis
PDF-fakturagenerator-
Traditionel fakturering på papir
-
FORDELE:
- Nogle kunder foretrækker måske at modtage papirfakturaer
-
ULEMPER:
- Tidskrævende
- Svær at vedligeholde og administrere
- Dyrt
- Ikke miljøvenlig
-
PRIS:
- Prisen kan variere afhængigt af, hvor mange breve du sender hver måned.
Download en gratis blank fakturaskabelon, udfyld den, print den, og send den til din kunde med posten.:
-
-
Faktureringsproces
At udstede en faktura kan gøres i følgende enkle trin:
Opret faktura
Udfyld de vigtige oplysninger, der skal stå på fakturaen, f.eks. produktpris og antal. Dobbelttjek for at sikre, at der ikke er fejl eller uregelmæssigheder
Send fakturaen
Sørg for, at du sender fakturaen til din kundes korrekte e-mail. At dobbelttjekke e-mailadressen før afsendelse kan virke som et indlysende råd, men det er god praksis. Det vil spare dig for uheldige e-mail situationer, der kan føre til brud på fortroligheden.
Send fakturaen til din revisor
Dette er nødvendigt, da din revisor skal sende den til skattemyndighederne. Det sidste, du har brug for som virksomhedsejer, er skatteproblemer.
Spor modtagne betalinger
Følg op på alle modtagne betalinger, så du har en solid idé om dit cash flow.